Η σχετική ανακοίνωση:
ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΛΤΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ
Η Λαϊκή Συσπείρωση Χίου και Β. Αιγαίου καταγγέλλουν το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ στο νησί μας και συγκεκριμένα αυτή τη φορά στα Καρδάμυλα, αλλά και σε όλα τα νησιά του Β. Αιγαίου, όπως το κατάστημα του Παπάδου της Γέρας στη Μυτιλήνη κλπ.
Τα παραπάνω δεν αποτελούν κεραυνό εν αιθρία για τα νησιά μας και ας πάψουν να κάνουν τις μωρές παρθένες τα κόμματα και οι παρατάξεις που κυβέρνησαν την χώρα και τις τοπικές κοινωνίες είτε σε θέσεις περιφέρειας είτε σε θέσεις δημοτικών αρχόντων.
Να μην ξεχνάμε ότι τα ΕΛΤΑ το 2002 μετατρέπονται σε ανώνυμη εταιρεία, το 2006 εισάγονται στο χρηματιστήριο και το 2013 συγχωνεύονται με Eurobank Ergasias, ακόμη μια μεγάλη παράδοση που τα δένουν χειροπόδαρα στα συμφέροντα των αγορών μέσω της ιδιωτικοποίησης .
Τον Μάη του 2009 ξεκινούν τα μνημόνια και νέες επιθέσεις στο εισόδημα των εργαζομένων, στις συνθήκες εργασίας και τα λουκέτα στα υποκαταστήματα. Η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος αντί να μειωθεί αυξάνεται. Από τότε μέχρι το 2021, επτά φορές μείωσαν τις αποδοχές των εργαζομένων και έκλεισαν τα υποκαταστήματα και στο Β. Αιγαίο με χαριστική βολή , όπως αυτά των Καρδαμύλων , Παπάδο κλπ, σε λίγες μέρες.
Όλα τα παραπάνω έχουν τη σφραγίδα των κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ.
Ταφόπλακα έβαλε η κυβέρνηση της ΝΔ που κατέθεσε με τη μορφή τροπολογίας την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ για την περαιτέρω ιδιωτικοποίησή τους, καθώς το 10% του μετοχικού τους κεφαλαίου έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί από το 2013.
Με την τροπολογία που εγκρίθηκε, μειώθηκε περαιτέρω το σύνολο κατά 2.000 υπαλλήλους (μείωση 4.500 εργαζομένων από το 2013) των 489 καταστημάτων των ΕΛΤΑ, ενώ έκλεισαν, παράλληλα, 215 από αυτά μειώνοντας τις υπηρεσίες για γράμματα και δέματα σε όλη την Ελλάδα κι αυξάνοντας το κόστος τους για τον λαό.
Διακηρυγμένος κυβερνητικός στόχος της ΝΔ είναι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, η είσοδος νέου στρατηγικού επενδυτή που θα εξαγοράσει την κερδοφόρα εταιρεία, για την οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει ολόκληρες περιουσίες. Τα παραπάνω αποτελούν κατεύθυνση της Ε.Ε. με βάση τις οδηγίες 97/67, 2002/39, 2008/6, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς των ταχυδρομείων και ταχυμεταφορών, η οποία ζημιώνει πολλαπλά τόσο το κοινό αυτών των υπηρεσιών στις ακριτικές μας περιοχές και όχι μόνο, όσο και τους εργαζόμενους στον κλάδο.
Η εξέλιξη αυτή είναι το προδιαγεγραμμένο εγκληματικό αποτέλεσμα της στρατηγικής της Ε.Ε. και των ελληνικών κυβερνήσεων για την "απελευθέρωση της αγοράς", δηλαδή την παράδοσή της στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Ιδιαίτερη ευθύνη έχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που προώθησε παραπέρα τη στρατηγική αυτή, εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο "Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων", ανοίγοντας τον δρόμο στην ολοκλήρωσή της από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Αυτή η κατάσταση υποβάθμισης των υπηρεσιών στα νησιά μας και στη Χίο δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Δεν μπορεί τα μάτια να είναι στραμμένα σε διάφορους μεσσίες του επιχειρηματικού και εφοπλιστικού κόσμου, σε μεγαλοπαράγοντες και κυβερνητικούς ΄και τοπικούς άρχοντες που έχουν βάλει πλάτες για να περάσουν αυτές οι πολιτικές ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ και που υπόσχονται δράσεις από 1η Γενάρη που θα αναλάβουν!!!
Μόνο ο λαός σώζει το λαό γι αυτό και καλούμε και τους Χιώτες και Καρδαμυλίτες και τους κατοίκους των άλλων νησιών που θίγονται, μέσα από τους μαζικούς τους φορείς και σωματεία να προβούν σε κινητοποιήσεις, προκειμένου να προστατέψουν και τις όποιες υπηρεσίες απέμειναν και τους εργαζόμενους και να βάλουν φρένο σε αυτές τις πολιτικές απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας .
Ως Λαϊκή Συσπείρωση Χίου και Β. Αιγαίου απαιτούμε:
• Να μην κλείσει κανένα υποκατάστημα των ΕΛΤΑ ούτε στη Χίο ούτε στη Λέσβο ούτε πουθενά στα ακριτικά νησιά μας και στη χώρα μας.
• Να μην απολυθεί ή μετακινηθεί κανένας εργαζόμενος και να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις με δεδομένο ότι η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και του ταχυδρομείου επιτάσσουν την πρόσληψη και όχι απόλυση προσωπικού των ΕΛΤΑ, την αύξηση των μισθών και των δικαιωμάτων, με μόνιμη και σταθερή δουλειά για τους εργαζόμενους τους, τη θωράκιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων του κλάδου.