Κύριε
Πρόεδρε, κύριε Δήμαρχε.
Με βάση
δημοσιεύματα του Αιγαιακού και Αθηναϊκού
τύπου Τύπου, ανοίγει τις αμέσως επόμενες
ημέρες το οδυνηρό ζήτημα της αναδιάρθρωσης
της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς η
οποία θα μεταβάλλει συθέμελα τις
θαλάσσιες μεταφορές στο Αιγαίο, με
πρωτοβουλίες των εφοπλιστών και της
συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ προεξάρχοντος
του υπουργού Ναυτιλίας κ. Μουσουρούλη.
Στο τραπέζι
μπαίνουν εργασιακά, αναχρηματοδοτήσεις,
ρυθμίσεις δανείων και η πλήρης ανατροπή
του χάρτη των δρομολογίων αλλά και του
ισχύοντος θεσμικού και φορολογικού
πλαισίου.
Στα χέρια
του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου,
Κωστή Μουσουρούλη βρίσκεται έκθεση με
τίτλο «Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση
της Ελληνικής Ακτοπλοΐας» την οποία
συνέταξε κατόπιν σχετικής συνεννόησης
ο σύμβουλος του δημοσίου Planet, θυγατρική
της Εθνικής Τράπεζας και αποτελεί οδικό
χάρτη για τους Πρόθυμους του υπουργείου
και της συγκυβέρνησης.
Μεταξύ άλλων
η μελέτη εισηγείται ουσιαστικά ως
«δυνητική κατεύθυνση», αλλά επί της
ουσίας ως κεντρική κατεύθυνση, τον εκ
του μηδενός επαναπροσδιορισμό των
αναγκών δρομολόγησης από και προς τους
λιμένες της χώρας και την πλήρη εφαρμογή
(κατόπιν σχετικής μελέτης) του συστήματος
hub & spoke.
Να
χρησιμοποιούνται δηλαδή κάποια λιμάνια
ως κομβικά τα οποία θα εξυπηρετούνται
από κύριες γραμμές και τα υπόλοιπα
περιμετρικά λιμάνια να εξυπηρετούνται
από τοπικές γραμμές. Δηλαδή για
παράδειγμα για να πάει κάποιος στις
Κυκλάδες να ταξιδεύει π.χ. στην Σύρο και
από εκεί με άλλο πλοίο να μεταφέρεται
στον τελικό προορισμό του. Το ίδιο
προτείνεται για τη Μυτιλήνη ως κομβικό
λιμάνι και περιμετρικά της Χίου και της
Λήμνου.
Λόγος γίνεται
ακόμα για άρση των θεσμικών περιορισμών
που οδηγούν σε επιβάρυνση του κόστους
λειτουργίας του κλάδου και που συνδέονται
πλήρως με την ασφάλεια των πλόων όπως
είναι η απαίτηση κατοχής πιστοποιητικού
ελληνομάθειας για το προσωπικό που δεν
είναι Έλληνες, οι συνθέσεις “safe manning”
(ασφαλούς επάνδρωσης) ανά πλοίο ανάλογα
με το δρομολόγιο και τα χαρακτηριστικά
του πλοίου και τα σωστικά μέσα. Στο
πρόσφατο ναυάγιο του “Concordia”
αναδείχτηκαν ακριβώς τέτοια προβλήματα
κατά την εκκένωση του πλοίου, που
αφορούσαν στην πολυγλωσσία του πληρώματος,
στην εκπαίδευσή του και στα υποσυντήρητα
σωστικά μέσα, ό,τι δηλαδή οι εφοπλιστές
θεωρούν κόστος.
Επίσης
προωθείται η πλήρης απελευθέρωση των
τιμών των ναύλων. Κρατικό ναυλολόγιο
θα ισχύει μόνο στις επιδοτούμενες
γραμμές.
Απελευθερώνεται
οριστικά το όριο ηλικίας των πλοίων
της ακτοπλοΐας και παραπέμπεται για το
απώτερο μέλλον η εφαρμογή του μεταφορικού
ισοδύναμου στις άγονες γραμμές.
Με δεδομένη
την πλειοψηφία των σαπακιών που
κυκλοφορούν στο Αιγαίο βαδίζουμε για
να θρηνήσουμε θύματα στο βωμό του
εφοπλιστικού υπερκέρδους και των
συγκυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που διαχρονικά
τους υπηρετούν με δεξιά και αριστερά
δεκανίκια.
Από τα
παραπάνω, που είναι ένα μέρος των όσων
προβλέπονται, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
του νησιού μας, για το λαό μας και τους
ναυτεργάτες του, επιστρέφουν και με τη
βούλα δεκαετίες πίσω, ελέω των εφοπλιστικών
συμφερόντων και της συγκυβέρνησης
ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ που τα υπηρετούν.
Θεωρούμε
ότι το θέμα πρέπει να απασχολήσει άμεσα
και έκτακτα το Δημοτικό Συμβούλιο Χίου
για να εκφράσει την κατηγορηματική
αντίθεσή τους σ’αυτές τις πολιτικές
που στην κυριολεξία καταδικάζουν το
νησί μας και τα νησιά μας σε αργό θάνατο,
να απαιτήσουν να σταματήσουν αυτές οι
μεθοδεύσεις και να εξασφαλισθούν
ανθρώπινες , σύγχρονες, ασφαλείς, τακτικές
και με χαμηλό εισιτήριο ακτοπλοϊκές
συγκοινωνίες
Ταυτόχρονα
σημειώνουμε ότι είναι επίκαιρο όσο ποτέ
το αίτημα για Ενιαίο Δημόσιο Οργανισμό
ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που θα
αντιμετωπίζει τις μεταφορές ως κοινωνικό
αγαθό, υπηρετώντας τα συμφέροντα του
λαού και όχι ως εμπόρευμα που υπηρετεί
την κερδοφορία των εφοπλιστών.
Σ΄ αυτή τη
γραμμή πάλης και αντεπίθεσης καλούμε
να συνταχθούν οι εργαζόμενοι, οι νησιώτες
και οι ναυτεργάτες. Αυτή είναι και η
ταξική διαχωριστική γραμμή και πάνω
σε αυτή κρίνονται οι φίλοι από τους
εχθρούς του λαού μας.
ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΙΚΗ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΜΑΡΚΟΣ
ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ
ΑΜΠΑΖΗ ΣΤΕΛΛΑ
ΚΩΣΤΑΛΑ
ΚΛΑΙΡΗ
ΒΑΡΒΑΚΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ
2/10/2012