«Να
μην
απαντήσω
αυτό
που
ο
κόσμος
συνήθως
απαντάει,
”καλά
είμαστε
από
συνήθεια”.
Η
κατάσταση
είναι
πολύ
άσχημη,
θα
πάει
πολύ
άσχημα,
αλλά
πρέπει
να
αισθανθούμε
καλά
με
ποια
έννοια:
Πρέπει
να
συγκεντρώσουμε
δυνάμεις
για
να
αντιπαλέψουμε
την
κατάσταση».
Από
αυτό
θέλω
να
ξεκινήσουμε,
από
αυτήν
την
πάλη
που
κάνετε
πάντα
υπέρ
των
λαϊκών
αγώνων.
Ξέρετε
ότι
πάμε
πια
σε
ένα
νέο
γύρο
σκληρών
μέτρων,
θα
δοκιμάσουν
τα
όρια
της
κοινωνικής
συνοχής
και
αντοχής
των
πολιτών.
Θα
συνεχίσετε
να
κλείνετε
δρόμους
με
διαδηλώσεις,
να
αποκλείετε
λιμάνια,
να
εμποδίζετε
την
είσοδο
σε
ξενοδοχεία;
Αυτή
η
μορφή
πάλης
δεν
αισθάνεστε
ότι
μπορεί
να
έχει
πλήξει
και
ανθρώπους
που
υπό
άλλες
συνθήκες
μπορεί
να
έρχονταν
κοντά
σας
σε
αυτήν
την
κρίση;
Μήπως
τους
απομακρύνετε
με
αυτήν
τη
μορφή
πάλης;
«Να
ξεκαθαρίσω:
Εμείς
δεν
αναγορεύουμε
στο
άλφα
και
στο
ωμέγα
τη
μορφή
πάλης.
Πρέπει
να
πούμε
ότι
όταν
είναι
οξυμμένα
τα
προβλήματα
πρέπει
να
είναι
αντίστοιχες
και
οι
μορφές
πάλης.
Να
σας
πω
ένα
παράδειγμα.
Η
ετήσια,
ας
πούμε,
διαδήλωση
για
το
Πολυτεχνείο
ή
για
την
Πρωτομαγιά
ή
για
άλλα
επετειακά
γεγονότα.
Μπορεί
τα
προηγούμενα
χρόνια
να
ήταν
ένα
απλό
συλλαλητήριο.
Όταν
όμως
διεκδικείς
την
επιβίωσή
σου,
και
οι
μορφές
πάλης
πρέπει
να
είναι
αντίστοιχες.
Όμως,
να
ξεκαθαρίσω
το
εξής:
Οι
μορφές
πάλης
από
μόνες
τους,
όσο
δυναμικές
και
αν
είναι,
δεν
έχουν
να
προσφέρουν
τίποτα
και
ενδεχομένως
να
αποτελέσουν
και
αφορμή
ή
αιτία
συκοφάντησης
των
αγώνων.
Πρέπει
να
συνοδεύονται
από
το
κατάλληλο
περιεχόμενο,
την
κατάλληλη
κατεύθυνση
και,
το
κυριότερο
– αυτό
που
για
εμάς
έχει
σημασία
και
αν
θέλετε
εκεί
δοκιμάζεται
και
η
δική
μας
ικανότητα
και
αντοχή
– κάθε
χώρος
δουλειάς,
κάθε
γειτονιά
πρέπει
να
είναι
ένας
χώρος
όπου
συγκεντρώνονται
όσο
γίνεται
περισσότεροι,
αποφασίζουν
τη
μορφή
πάλης,
συζητάνε,
τσακώνονται
και
μεταξύ
τους
για
την
αιτία
της
κρίσης…
Δηλαδή,
αν
αυτή
τη
στιγμή
η
λαϊκή
συμμετοχή
δεν
φτάσει
σε
ένα
μάξιμουμ
– 100%
δεν
πρόκειται
ποτέ
να
είναι,
αλλά
εν
πάση
περιπτώσει
– τότε
θα
μένει
η
μορφή
πάλης
και
θα
μένουν
τα
συνθήματα
και
οι
αγώνες
δε
θα
έχουν
αποτελεσματικότητα».