Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ κ. ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ
ΚΙ Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ
«ΑΝΑΠΤΥΞΗ» ΠΟΥ ΑΥΓΑΤΙΖΕΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Οι
κάτοικοι του νησιού μας έζησαν κύρια
μέσα απ’ τις οθόνες των τοπικών ΜΜΕ,
που έτρεξαν να προβάλλουν το θαύμα της
τεχνολογίας, την πολυδιαφημιζόμενη
φιέστα της άφιξης του νεότευκτου απ΄τα
ναυπηγεία της Κορέας Blue Star Patmos.
Την καπιταλιστική
βαρβαρότητα που τη ζουν οι νησιώτες και
σημαίνει ανταγωνιστικότητα, τη χαιρέτησαν
και την υποδέχτηκαν σύσσωμο το πολιτικό
προσωπικό της αστικής τάξης, Περιφέρεια,
Δήμος, Επιμελητήριο, κλπ. Ο υπουργός
Ναυτιλίας Μουσουρούλης, ο κυβερνητικός
βουλευτής, τοπικοί άρχοντες και
οικονομικοί παράγοντες
έτρεξαν να
υποκλιθούν
στον
καπιταλιστή-
εφοπλιστή
Βγενόπουλο,
που
καθορίζει
την τύχη
του
τόπου
όσον
αφορά
στις
ακτοπλοϊες
κι
αεροπορικές
συγκοινωνίες.
Οι
εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι
αγρότες, οι συνταξιούχοι, κι η νεολαία,
πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα. Τί
σηματοδότησε για τον τόπο η φιέστα του
«Πάτμος»;
Μπορεί
να είναι
στα χέρια
των εφοπλιστών
η συγκοινωνία
των νησιών και να εξαρτάται απ΄την
κερδοφορία τους;
Μπορεί
να εμπιστεύονται
τους εφοπλιστές,
που αφού συσσώρευσαν τεράστια κέρδη
σήμερα διαθέτουν 3.185 πλοία
με τονάζ 202 εκατ.tdw,
παρήγγειλαν 237 στην Κίνα και Κορέα
αξίας 6,3 δις δολ ενώ τα ελληνικά ναυπηγεία
φυτοζωούν, αγόρασαν 285 πλοία αξίας 8,9
δις δολ, λαμβάνουν 100 εκατ. ευρώ για
τις άγονες γραμμές, ‘κονόμησαν
απ’ τον πόλεμο στη Λιβύη απ’ τη
μεταφορά κινέζων κι άλλων υπηκόων 9
εκατ. ευρώ η ΑΝΕΚ, 6 εκατ. ευρώ η Hellenic
Seaways και 6 εκατ. ευρώ οι Μινωικές γραμμές;
Μπορεί
να εμπιστεύονται
τους εφοπλιστές
και τους
κυβερνητικούς και
τοπικούς παρατρεχάμενους
όταν στη ναυτομάνα Χίο απέναντι στο
χορό των δις
δολαρίων χιλιάδες ναυτεργάτες εν
ενεργεία και συνταξιούχοι
βιώνουν:
-Την ανεργία
των ναυτεργατών
-Τη μείωση
μέσα στο 2000- 10 των αξιωματικών κατά 40%
και των πληρωμάτων κατά 80%
-Τη βύθιση
του ΝΑΤ αφού φοροδιαφεύγουν
οι εφοπλιστές
-Το κλείσιμο
των ΠΟΝ Βροντάδου ,
Καρδαμύλων, Λαγκάδας
-Το κλείσιμο
ουσιαστικά του Οίκου
Ναύτου
-Τις άγριες
περικοπές στις συντάξεις
, στα φάρμακα και
την ιατρική περίθαλψη
Οι δε κάτοικοι
του νησιού μας:
-έχουν συγκοινωνία
με υπερήλικα πλοία
που δεν πληρούν τους κανόνες για την
προστασία της ανθρώπινης ζωής στη
θάλασσα, πχ Μυτιλήνη
-πληρώνουν
πανάκριβα εισιτήρια: 45 ευρώ
για κατάστρωμα, 90 ευρώ για β’ θέση, ενώ
για τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο
θέλει ένα μηνιάτικο μετ’ επιστροφής.
Πρέπει
να ‘ναι καθαρό σ’ όλους ότι οι
ακτοπλοικές εταιρείες,
η ΝΕΛ, η
Hellenic Seaways
και η
Blue Star,
έτρεξαν στην
περιοχή στη
γραμμή με
την υψηλή
κερδοφορία για
να ξεζουμίσουντους
κατοίκους της
Χίου- Λέσβου.
Η
συγκυβέρνηση όχι μόνο δε θα
απαιτήσει τη μείωση των εισιτηρίων,
αλλά ο πολιτικός της υπάλληλος υπουργός
Ναυτιλίας δια της παρουσίας του στη
φιέστα, επιβεβαίωσε ότι θα τους παρέχει
κάθε πολιτική στήριξη.
Με βάση τα
παραπάνω, οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά
στρώματα πρέπει να σκεφτούν τι τους
περιμένει, έχουν εμπειρία για το τι
σημαίνει καπιταλιστική ανάπτυξη: Αύξηση
και όχι μείωση των τιμών, απολύσεις και
όχι νέες θέσεις εργασίας, μειώσεις και
όχι αυξήσεις μισθών, χειροτέρευση και
όχι καλυτέρευση των παρεχόμενων
συγκοινωνιών, όπως μας έταζαν τόσα
χρόνια. Σήμερα ζούμε τα αποτελέσματα
της καπιταλιστικής ανάπτυξης που οδήγησε
στην κρίση.
Όσο
οι
υποδομές
που
παράγει η εργατική τάξη,
βρίσκονται στα χέρια του
τουριστικού
και
εφοπλιστικού
κεφαλαίου,
οι
εργαζόμενοι
θα οδηγούνται
στη
φτώχεια
και
την
εξαθλίωση.
Σ'αυτή τη βάση η συγκυβέρνηση με τους
ντόπιους εκπροσώπους της κάθεται
σε
τραπέζια
διαβούλευσης
προκειμένου
να
ενταχθεί
και
το
νησί
μας
στα
λιμάνια
υποδοχής
των
κρουαζιερόπλοιων.
Δεν
έχει τίποτα να κερδίσει το μικρομάγαζο,
ο εργαζόμενος όπως λένε αφού τα πάντα
παρέχονται με τα γνωστά πακέτα μέσα στα
κρουαζιερόπλοια (all inclusive).
Το
ΚΚΕ καλεί την εργατική τάξη, το λαό να
μπουν στη μάχη ώστε να αποσπάσουν ό,τι
μπορούν ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες
συνθήκες με την πάλη τους, με τη στήριξη
των ναυτεργατικών αγώνων.
Υπάρχει
διέξοδος στη γραμμή της πολιτικής
πρότασής του ΚΚΕ
που μπορεί να σηματοδοτήσει την
ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών
νησιωτών– ναυτεργατών, αρκεί
να γίνουν ριζικές αλλαγές , να πάρει ο
λαός την εξουσία στα χέρια του, ο πλούτος
να γίνει ιδιοκτησία αυτών που τον
παράγουν, να γίνουν τα ναυπηγεία, τα
λιμάνια, τα πλοία λαϊκή περιουσία. Να
αξιοποιηθούν προς όφελος των λαϊκών
αναγκών μέσα από ένα ενιαίο-κρατικό
φορέα, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό
– λαϊκό έλεγχο. Μόνο όταν τα κέρδη δεν
είναι το κίνητρο στη ναυτιλία, θα
καλυφθούν πραγματικά και οι ανάγκες
μας για αξιόπλοα πλοία, με τακτικές,
ποιοτικές, αναβαθμισμένες, φθηνές και
ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Χίος
24/7/2012