ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης
& Θρησκευμάτων
Θέμα:
Για τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.
Η κατάσταση
κυριολεκτικά έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού
είναι ένα βήμα πριν το οριστικό λουκέτο,
εξαιτίας της εγκληματικής πολιτικής
της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της
συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ.
Η νέα τρικομματική
κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ ετοιμάζεται
να δώσει και τη χαριστική βολή στη
μεταναστευτική εκπαίδευση, που ούτως
ή άλλως, υποβαθμίζεται και συρρικνώνεται
συνειδητά εδώ και δεκαετίες!
Συγκεκριμένα,
μόνο τη χρονιά που πέρασε (2011-2012):
- εγκρίθηκαν ελάχιστες αποσπάσεις εκπαιδευτικών (μόλις 25, ενώ οι συντονιστές ζήτησαν να αποσπαστούν 64).
- με την υπουργική απόφαση Φ.816.41/575/12479/Ζ1/3-11-2011 τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας μειώθηκαν σε ποσοστό 90%.
- δυσκόλεψαν οι όροι παραμονής των εκπαιδευτικών, αφού πέρσι το καλοκαίρι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για δεύτερη συνεχή χρονιά προχώρησε σε απροειδοποίητη ανάκληση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό που συμπλήρωσαν τριετία, αφαιρώντας τους έτσι και το δικαίωμα παράτασης ως την πενταετία. Στη συνέχεια, έδωσε το δικαίωμα της διετούς παράτασης, αλλά χωρίς την καταβολή του ειδικού επιμισθίου για τα δύο αυτά χρόνια, καθιστώντας οικονομικά απαγορευτική τη διαμονή ενός εκπαιδευτικού στη Γερμανία.
- σε αρκετές περιοχές κυρίως της Γερμανίας (Κολωνία, Ανόβερο κλπ) τα ελληνικά σχολεία δεν επέτρεψαν εγγραφές μαθητών στην Α’ Τάξη, με το επιχείρημα ότι δε συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών
Αυτή η πολιτική
οδήγησε αρκετούς μαθητές, ιδιαίτερα
των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών είτε
να εγκαταλείπουν την εκπαίδευση πρόωρα,
είτε να καταφεύγουν σε αμφίβολης ποιότητα
επαγγελματική κατάρτιση, είτε να διανύουν
αρκετά χιλιόμετρα κάθε μέρα για να πάνε
στο σχολείο.
Με το ν. 4027/2011
(«για
την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του
εξωτερικού και άλλες διατάξεις»),
αποκαλύφθηκε ότι ο στόχος δεν είναι
άλλος από το κλείσιμο των ελληνικών
σχολείων του εξωτερικού και η αντικατάστασή
τους από τα «Κέντρα-Λόγος». Με άλλα
λόγια, η παραπέρα υποβάθμιση και
συρρίκνωση της μεταναστευτικής
εκπαίδευσης, η εμπορευματοποίησή της.
Τα κέντρα αυτά
θα λειτουργούν με καθεστώς ιδιωτικού
δικαίου, στην καλύτερη περίπτωση θα
διδάσκεται αποκλειστικά ανάγνωση και
γραφή, την δε ευθύνη για τη λειτουργία
τους μπορούν να έχουν η ελληνική
κοινότητα, ΜΚΟ, η εκκλησία κ.α.
Δηλαδή, το κράτος
αποσύρεται από την ευθύνη που έχει για
τη λειτουργία των ελληνικών σχολείων
(χρηματοδότηση, αναλυτικό πρόγραμμα,
αποστολή εκπαιδευτικών) και την ίδια
ώρα εισβάλλουν στην εκπαίδευση χορηγοί,
ΜΚΟ, επιχειρηματίες, αναγκάζοντας τους
γονείς να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι
στην τσέπη.
Από τη νέα
σχολική χρονιά (2012-2013) καταργούν ουσιαστικά
τα ελληνόγλωσσα λύκεια στη Γερμανία,
αφού, όπως προβλέπεται στο ν. 4027/2011,
απαγορεύονται οι μετεγγραφές μαθητών
και οι εγγραφές νέων μαθητών σε αυτά
(εκδόθηκε και η σχετική εγκύκλιος
379/30-5-2012).
Την ίδια ώρα,
οι ανάγκες για σχολεία αυξάνονται ως
συνέπεια της αντιλαϊκής πολιτικής
πλουτοκρατίας-κυβέρνησης-Ε.Ε.-ΔΝΤ που
οδηγούν χιλιάδες εργαζόμενους ξανά στη
μετανάστευση (π.χ. στη Γερμανία οι
μετανάστες αυξάνονται θεαματικά και
υπολογίζονται σε 25.000 μόνο την τελευταία
χρονιά).
Ουσιαστικά,
υποχρεώνουν το παιδί ενός μετανάστη
που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στη Γερμανία,
αν θέλει να τελειώσει το σχολείο, να
πάει σε Λύκειο της Γερμανίας, χωρίς
ωστόσο να ξέρει στοιχειωδώς τη γερμανική
γλώσσα. Το ΥΠΕΠΘ λέει με άλλα λόγια: «Έξω
τα παιδιά των νέων μεταναστών από τα
σχολεία, γιατί προσεχώς τα κλείνουμε!».
Πολλαπλασιάζονται
με αυτό τον τρόπο οι φραγμοί στη μόρφωση
σε μια περίοδο που η σχολική διαρροή,
με το βάθεμα της καπιταλιστικής κρίσης,
παίρνει εφιαλτικές διαστάσεις.
Τα παιδιά των
Ελλήνων μεταναστών πρέπει να λαμβάνουν
και τη γενική μόρφωση και τη γνώση και
κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, της
ιστορίας και του πολιτισμού ώστε να
είναι σε θέση να συνεχίσουν τη ζωή τους,
είτε μείνουν στις χώρες εγκατάστασής
τους, είτε γυρίσουν στην Ελλάδα.
Για το λόγο
αυτό, είναι αναγκαίο να εξασφαλιστεί η
ένταξη των Ελλήνων μεταναστών σε ένα
ενιαίο, δημόσιο, αποκλειστικά δωρεάν,
εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε χώρας,
το οποίο θα παρέχει ταυτόχρονα μαθήματα
ελληνικής γλώσσας, ιστορίας, εθίμων και
παραδόσεων της χώρας μας με αποκλειστική
ευθύνη του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο
κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει ώστε:
- Να μην κλείσει, να μην συμπτυχθεί κανένα σχολείο. Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Να υπάρξει η αναγκαία χρηματοδότηση για την λειτουργία τους από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες βιβλία, υποδομές, αναλώσιμα
- Να λειτουργήσουν ξανά σχολεία και τμήματα ελληνικής γλώσσας που οδηγήθηκαν πέρσι στο κλείσιμο.
- Να καταβάλλεται το επιμίσθιο κανονικά σε όλους τους εκπαιδευτικούς, για όσα χρόνια παραμένουν αποσπασμένοι στο εξωτερικό
-
Οι βουλευτέςΘανάσης Παφίλης
Γιάννης Γκιόκας
Λιάνα Κανέλλη
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης