Θέμα: Παραμένουν τα σοβαρά προβλήματα στην στελέχωση, τις κτιριακές υποδομές και την μεταφορά των μαθητών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Ταυτόχρονα, παραμένουν τα διαχρονικά, οξυμένα κτιριακά προβλήματα λόγω παλαιότητας, ακαταλληλότητας, υποσυντήρησης, επικινδυνότητας των ήδη υπαρχόντων κτιρίων. Η έλλειψη σχεδιασμού για την ανέγερση νέων ειδικών σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, αλλά και η ίδρυση πολλών, σχολείων και τμημάτων ένταξης στα χαρτιά, χωρίς ποτέ δηλαδή να λειτουργήσουν, εντείνουν ακόμα περισσότερο το πρόβλημα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ως ακατάλληλα κτίρια το ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου, Λάρισας, Αγίας Παρασκευής, Βόλου κ.α., τα ΚΕΔΑΣΥ που δεν πληρούν τις κτιριακές προϋποθέσεις για να πραγματοποιούνται σωστά επιστημονικά οι αξιολογήσεις, όπως το Δυτικής Αττικής, Πειραιά, Α’ Αθήνας, Καρδίτσας κ.α., τα ειδικά σχολεία όπως της ΕΛΕΠΑΠ κ.α., αλλά και ειδικά σχολεία σε κοντέινερ, ακατάλληλα νηπιαγωγεία. Η εικόνα αφορά τα λειτουργούντα, από τα οποία ελάχιστα σε όλη την χώρα είναι καινούργια και σύγχρονα, ενώ υπάρχει ανάγκη ανέγερσης νέων για την κάλυψη των αναγκών, ιδιαίτερα στην περιφέρεια.
Τέλος, με διαχρονική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, η μεταφορά των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παραδομένη στο ιδιωτικοποιημένο σύστημα των συμβάσεων με εταιρείες, μένει έωλη με τη λήξη τους καθυστερώντας την έναρξη των δρομολογίων, με τους μαθητές να μένουν σπίτι. Ταυτόχρονα, η ανάθεση αυτή, έχει πολλαπλάσιο κόστος, ενώ οι οδηγοί και συνοδοί, δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση για τις ανάγκες αυτών των μαθητών. Ως εκ τούτου ο ευαίσθητος αυτός τομέας πρέπει να είναι στην ενιαίος, δημόσιος και δωρεάν, στην ευθύνη του κράτους, ώστε να διασφαλίζονται οι κατάλληλες προϋποθέσεις σε μέσα και προσωπικό, για όλους τους μαθητές.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν αιτήματα των εκπαιδευτικών, γονέων μαθητών με αναπηρίες, τα οποία, διαχρονικά οι κυβερνήσεις, μαζί με την σημερινή, δεν έχει ικανοποιήσει, διατηρώντας συνολικά τα αδιέξοδα σε μεταφορές, κτιριακές υποδομές και στελέχωση τους από μόνιμο προσωπικό.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση:
- Για την κάλυψη όλων των κενών και αναγκών σε προσωπικό στην ειδική αγωγή και εκπαίδευσης
Η Βουλευτής
Κανέλλη Λιάνα



